The dove, duvan roger.

Jag måste i all sorg meddela att duvan Roger har avlidit. Han gick bort tidigare iår, och har i en isig grav spenderat ett par veckor i väntan på någonting mer permanent. Han levde ett kringflackande bohemliv, bosatte sig lite här och var men alltid älskad. Eftersig lämmnade han änkeduvan Rita och duvbarnen, Rufus, Ivar, Karl, Don, Villhelmina, Doris, Alfred, Frida, Klaus, Peter, Carlos, Freddy, Pablo, Rosita, Manuela, John, Carla, Cristopher, Perry, Elliot, Crockett, Tubbs och Anthony. Han hade ett fin liv och finns nu till almän beskådan efter järnvägen mot Korsningen. Om man vill avlägga ett sista farväl. 

En varning är att gå för nära, man kan trilla och hammna med ansiktet i duvan vilket inte rekomenderas. Det är inte så fräsht och en avduvufiering måste genomgås. Sjukhusen är nog inte allt för välkommnande på den fronten och att göra det hemma rekomenderas inte då blindhet kan uppstå.

image18

Döda duvor dansar dåligt dagtid.

Kommentarer
Postat av: maria

jag ramlade i en duva, hör du inte vad jag säger?!

ska vi begrava roger?

2008-02-25 @ 21:41:22
Postat av: Lina

Roger ser inte så fräsch ut.. Däremot tycker jag att vår blogg ser otroligt fräsch ut nu, med ny design! Right? :)

2008-02-25 @ 21:59:15
Postat av: m

jag håller med dig lina :)

2008-02-26 @ 12:18:06
Postat av: Napoleon

Vår blogg är fräshast, jag planerar ett prosetions (hurdenustavas??) tåg, med hymner. Massa flor, och svat spets. En italiensk begravning, någon får kasta sig till marken i hjörtesorgoch bara skrika. Frack till kistbärarna. Minst 4 ska vi ha. Och man får väl ta med sig en hacka om vi ska gräva ner honom, eller så lägger vi honom i frysen på skolan som man kan förvandla till ett bårhus. Tills våren kommer, men med snön nu så... Kan det ta ett tag, men d har vi våran kära duva alltid i närheten och så om någon r utan lunch så kan vi tillaga honom, jag har makaroner på skolan.

Jaja, sovtid och dags för ännu en fantastisk dag av måleri och allt!

2008-02-27 @ 01:32:47
Postat av: kylie

procession :P jag tycker det låter som en fin idé för rogers begravning.

2008-02-27 @ 01:51:12
Postat av: Lina

Återigen - Roger är äcklig. Kanske hade jag tyckt bättre om honom, om jag hade haft samma tur som Josefin och fått sett honom "nydöd" - som hon så vackert uttryckte det.

2008-03-11 @ 22:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0