...för när han går förbi står hororna på rad

Idag har jag beskådat något som jag aldrig  trodde jag skulle se...kl, var runt 8 snåret när vi vandra upp för Reeperbahns trappor.

För er som inte vet så är det "nöjesområdet" här. Det var även där som Beatles kickade igång sin karriär efter nog många öl och men. Så väl uppe möttes vi utav en lång rad med horor som stod och väntade-eller snarare slängde sig över männen som gick förbi.

Vi gick förbi massor av fantastiska affärer med ännu mer fantastiska höga platå skor och ännu mer fantastiska väskkopior. Allt finns i Reeperbahn-ALLT!

Men innan mina ögon fick bevittna det som jag aldrig trodde de skulle få bevittna så for vi en sväng till paradiset för många-sprit handeln! Där tömde vi våra plånböcker och fyllde våra bilar. Men inte ville vi sluta där, utan fortsatte dagen i spritens tecken och fortsatte till en konstgjord strand nere vid hamnen som heter Strand Pauli. Det är som om att man kliver ut ur storstadsdjungeln och rakt in i Jamaica.

Med bungalos o allt-det fanns till och med en HM-affär mitt i sanden-snacka om strandshop. Kanske nått att ta till sig där hemma på Lindex...

  
En dag i spritens tecken för då är man Kung kung kung i baren!!!

Greetings from Germany! Bye!

//Danni

Kommentarer
Postat av: yo-fine

In heaven so to speak, låter fantastiskt!

2008-07-12 @ 12:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0