People change but things does not

Tyskarna verkar inte vara så hajpa på det här med vad som är inne och inte. Överallt ser man dessa bleka, smala tyskar. Inte undra på att de är så bleka när de går runt i sina gamla overaller och fleecejackor som härstammar ifrån 80-talet minst, fast att det är varmt ute...


Idag var det 25 grader ute och solen lyste, vi svenskar gick runt i toppar och linnen medan de "deutchefolke" hade på sig pälsjackor och höga stövlar. Men man måste se fördelen med att de har noll koll när det gäller mode-för det innebär att de då inte har köpt upp alla de snygga plaggen i affärerna utan att vi då istället kan välja och vraka mellan juvelerna och de kan nöja sig då med en beige tråkig långbyxa.


Så idag när vi var i city och shoppade loss så hittade jag en och en annan godbit! Massor av blommiga klänningar och toppar, ett par nya Chanel örhängen (Såklart!), kände mig även tvungen att inhandla nått från Starbucks, så koppar blev det-kanske nått att ha på hyllan i lunchrummet på KOMS 08, vem vet?

När man kommer till sånna hära nya ställen vill man ju försöka passa in lite grann iallafall-då menar jag inte att jag tänker leta fram någon gamal fleecejacka hemma-så långt sträcker jag mig inte! Men Isa provade på att göra lite nya frisyrer på mig och kusinen Ebba igår-"Gretchen style"! Men tyvärr vågade vi inte visa oss på stan med dem...

Men vissa saker verkar ändå vara samma här, som hemma. För visst blir man glad när man ser nått man känner igen. Idag stötte vi på en snygging: Antar att han är tysklands motsvarighet till våran Robert, Robert boxen!

   
Utanför deras lägenhet, Ebba & jag i "Gretchen" style och är det Robert det där???

Bye //Danni


Kommentarer
Postat av: m

haha, ja, fast med större haka typ :D mkt trevligt att du rapporterar ända från allas vårt tyskland må jag säga!

2008-07-09 @ 11:12:02
Postat av: danni

hehe ja tycker ja med :) men de va jobbigt igår när bloggen inte ville som jag ville men tillslut kom inlägget upp

2008-07-09 @ 16:33:30
Postat av: Frida Lindström

Hej!



Mitt namn är Frida och jag har äntligen, efter två års arbete, blivit klar med en bok som jag arbetat med. Jag har valt att göra boken på egen hand helt utan inblandning från förlag etc vilket också innebär att jag inte har tillräckligt med resurser för att marknadsföra boken. Den främsta målgruppen är tjejer och jag har därför letat upp en massa intressanta bloggar för att visa upp boken där. Anledningen till det är att jag vill se om det finns något intresse av den, jag har har nämligen inte tryckt den ännu och min fråga är därför om det är någon som tycker att boken verkar vara intressant så att jag vet på ett ungefär hur många jag kan trycka. Kolla gärna in länken och hör av er om ni tycker att den verkar intressant. Ursäkta reklamen. Tack på förhand!

http://www.mattraningangest.se/

2008-07-11 @ 15:33:04
URL: http://www.mattraningangest.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0