Fotboll fotboll

För lite sport i denna blogg måste jag säga, på tok för lite. I alla fall om man ska ställa det i förhållande till alla sex and the city inlägg. För har de inte varit lite väl många? Eller? Nä, därför ska jag nämna i alla fall soprt här, i dessa tragiska em tider måste jag säga. Ganska oändligt tragiska, satt framför min teve igår och fasade för att även spanien inte skulle gå vidare, i 120 och lite till obehagliga minuter innan Casillas i det spanska målet triumferade och gav spanien segern, jo ivsst var det straffskyttarna som även bör hyllas, och ett visst mått den italenska Buffon för sina tillkortakommanden, men Casillas på en pidestal.

Tidigare i veckan fick jag se portugalåka ut, mot tyskland. Nog för att de är bra, men i gruppspelet lyste det inte stark måste jag säga. Så  chocken när de vann, ja, men ändå välförtjänt.

Men ytterligare, som om inte det räckte, det röda spöket nu i mer blåa tröjor drog fram över sverige och krossade oss och de besegrade även Nederländerna, tragik i stora mått.

Vilka kommer till finalen nu?'
Hur ska allt gå?

Och framför allt här på hemmafronten, vilken laguppställning får vi se till VM kvalet? Kommer vi äns gå vidare? I optimismens tecken får vi hoppas att laget är yngre och fräshare och framför allt att det kallas mer LAGSPEL än briljerande på varsitt håll.

Vad som händer återstår att se, vi väntar med spänning.

Kommentarer
Postat av: m

ja, alltså. en sak som är säker är iaf att om ryssarna vinner så ja.,. jag finner inte ord.

2008-06-23 @ 15:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0