I en källarlokal på söder med siffror, adresser men grym park runt hörnet.

Ingen paus ingen vila för den fattige Josefin i metropolen stockholm, det går inte att vara fattig så nu sitter jag på min fars jobb och gör Jourlistor, låter lika kul som det är, har för spenderat 16 timmar med att skriva in 930 adresser i excel med tillhörande nyckelnummer, och idag visde det sig att ungefär 500 av dem adresserna har varit i onödan, hej rulla upp sten för backe! Men men, är timanställd så lön för mödan är det, och på lunchen får jag sitta ute i sommarsolen och chilla, dessutom hur mycket gratis kaffe som helst! Och betald lunch, grymt!
Och idag var humorn bottennoterad, efter att ha suttit i massa timmar och slagit upp gator i fastighetskalendern (nu kan den som vill få en rundtur i stockholm och jag kan berätta vem som äger vilken fastighet och vem som är fastighetsförvaltaren, tar en hunka per timme) så läser jag förkortningen VALFIS, och fem minuter senare kan jag andas igen. Så blir det när man är instängd på ett kontor. Tänkte att folk kan få skriva i lite frågor, för skojs skull.. Typ, för har vi bättre saker för oss, ärligt?

jag har insett att jag nu är i samma stad som CIA agenter, jag vill ha en egen! Med brillor, kostym och öronsnäcka!
jag lyssnar på Capleton, Elephant Man och Buju Bunton för tillfället, inspiration från, ja. 
jag pratar förlite om ben  and jerrys, men min far heter benny och en på jobbet heter jerry, så 50 P till mig!(min pappa jobbar dessutom där, kanske kan lägga upp en bild på dem två, hållandes i ett paket? Smart jag är!)
jag älskar/tycker om solen och värmen, synd på instängdhetyen i lokaler.
mina roligaste vänner är duvan rogers ande, kycklingen bosse, damtussen ivar och plåtflamingon roland.  
jag avskyr när jag får hår i munnen och man måste gå och tvätta händerna för att f ut det, vägen till toaletten blir ofantligt lång.
kärlek är  - en lidelse, liksom hat
någonstans, tänker någon fan vad jag är sugen på på kalamata oliver, nämen, det var ju jag, tossigt, och någon tänker väl inte alls, och en annan på att jorden går under. Underhållande, mycket.
jag kommer alltid att  - never is forever, vadå alltid? Dum fråga, dum.
jag är hemligt förälskad i Jamie Oliver
min mobiltelefon är nere och jag trir att den inte gillar mig, den ger mig aldrig nya sms
när jag vaknar på morgonen känns allt lite för jobbigt för att vara sant, men så är klockan 05,45
innan jag går och lägger mig borstar jag tänderna
just nu tänker jag på att jag vill shoppa, att jag borde städa, att jag biorde gå och lägga mig.
bebisar är söta sålänge de är lukt,kräk och skrik fria. Och bör avnjutas när de sover.
idag har jag käkat magnum i solen
i kväll har jag kollat på stegräknare och friskiskort
i morgon kommer jag jobba och kanske avnjuta en afterwork med vin i park?


Dessutom en länk till eter enjoi! http://www.idiot.se/bilder/kyrkan.jpg

/ Eran yo-yo biiijatch aka yo-fine - aka josefin


Kommentarer
Postat av: Danni

fattar inte att du orkar,min fina josefin! men om du gör det så måste ju ja också göra det:

jag har insett att: det är bara en vecka tills ja ska till sthlm

jag lyssnar på: fågelkvittret just nu

jag älskar/tycker om: att precis som du-sola i värmen!

mina roligaste vänner är: elin o min spegelbild

jag avskyr när: man missar bussen!åååhå snorkel!

kärlek är: en stor del i mitt liv

någonstans, tänker någon: är det redan mån! hehe näe, så tänker nog ingen idag

jag kommer alltid att: besöka KOMSfession!

jag är hemligt förälskad i: Patrik hehe hemligt o hemligt

min mobiltelefon är: är den snyggaste mobilen en danni kan ha!

när jag vaknar på morgonen: brukar jag vara utvilad

innan jag går och lägger mig:så måste jag bara kolla på ett vänner-avsnitt

just nu tänker jag på: Sex and the city filmen! ETT MÅSTE!!!

bebisar: kommer man väl att få nångång

idag har jag: kollat på talangjakt

i kväll har jag/inatt har jag: drömt om paris hilton-vilken subba!

i morgon kommer jag:sola så jag blir brunast i stada!

Orkar ni andra också svara på frågorna??Upp till bevis!

2008-05-30 @ 20:42:04
Postat av: malin

bara för din skull danni!

jag har insett att: the kooks ska till arvika och jag måste dit

jag lyssnar på: datorns surr

jag älskar/tycker om: att träffa nytt folk

mina roligaste vänner är: ja, dom är roliga på olika sätt mina vänner.. så jag kan inte nämna en spec..

jag avskyr när: man har br´åttom och allt går så jävla segt

kärlek är: det man lever för, i diverse skepnader

någonstans, tänker någon: ay caramba! (vem är det som säger så? är det i nån tecknadserie eller vad?)

jag kommer alltid att: älska månaden juni

jag är hemligt förälskad i: alla :D

min mobiltelefon är: på lagning

när jag vaknar på morgonen: brukar jag var sjukt kissnödig

innan jag går och lägger mig: läser jag

just nu tänker jag på: hur kvällen ska te sig

bebisar: skriker och spyr, men kan ju typ vara söta på långt avstånd?

idag har jag: nyss vaknat, så pratat med yohanna i telefon.

i kväll har jag/inatt har jag: varit ut nykter! hängde på svenssons där jag träffa oskar i ny hitlerfrilla.

i morgon kommer jag: se sundsvalls flames tror jag.. och kanske må lite dåligt.

2008-05-31 @ 11:08:38
Postat av: Danni

ååh tack malin hehe :)

ay caramaba säger väl nån i simpsons, eller??

Ja, malin orkade svara på frågorna, är det någon mer som klarar av det?

2008-05-31 @ 11:42:30
Postat av: m

jo, så kan det nog vara ja, haha. tack danni :)

2008-06-01 @ 21:05:56
Postat av: Thea

jag har insett att: det inte är nån idé



jag lyssnar på: I'm I'm I'm I'm I'm I'm ready to fuck



jag älskar/tycker om: att precis som du-sola i värmen!



mina roligaste vänner är: aldrig här



jag avskyr när: allt känns tradigt & hopplöst, åååhå snorkel!



kärlek är: inget för mig verkar det som



någonstans, tänker någon: jag har för tjocka lår





jag kommer alltid att: svara på sånahär när de skickas till mig





jag är hemligt förälskad i: Vegard Ylvisåker





min mobiltelefon är: inte rosa men det finns Sims i den & msn kan citat laddas ned inom kort



när jag vaknar på morgonen: är det för tidigt & snart går bussen



innan jag går och lägger mig: lägger jag en marockansk lermask & spelar sims i den där mobilen jag berättade om nyss





just nu tänker jag på: Eniro, där ska jag tillbringa dagar till brädden fyllda av telefon-falsk glättighet





bebisar: ja jag tycker de är söta, ska skaffa egna snart



idag har jag: sökt upp små orter i Skåne som ingen trodde fanns



i kväll har jag/inatt har jag: kollat på en massa MTV-såpor alltså X-factor, Next, Made & The Hills



i morgon kommer jag: arbeta igen



Orkar ni andra också svara på frågorna??Upp till bevis!

2008-06-18 @ 20:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0